onsdag 22 april 2009

Certifieringsceremoni

Måndag.
Karen Tweedie, från Australien och president för ICF globalt har anlänt. Kul att se henne igen, vi träffades på konferens i Köpenhamn och i Geneve förra året.


Karen Tweedie

Vi åker in till Satyas kontor och sitter hela eftermiddagen runt ett bord och tar emot gäster. Äntligen får jag träffa Satya. Han fick veta 23.00 på kvällen innan att han fick tillstånd att lämna valarbetet. Han var någon annanstans i Indien och hade en resa på 10 timmar för att komma till oss. Senare på kvällen var det ICF-ceremoni där ett antal coacher skulle få sin ceritifiering. De har nu 7 ACC och 2 PCC i Indien av totalt 500 medlemmar. Det var stort pådrag med dans, modevisning och tal av Chief Commissioner.
Don, jag och Karen var hedersgäster och fick sitta på scenen tillsammans med Chief Commissioner, Satya och Indiens ICF-president.


Chief Commissioner tackar Dr Reddy. Satya till höger.


Jag får pokal och sjal som hedersgäst av Satya.

Senare var det middag. Jag tackade Chief Commissioner för den fina sarin och han frågade om jag skulle ha den på mig. Det kan jag tyvärr inte för jag har ingen tillhörande blus och i morgon är det konferens hela dagen. Det ordnar jag sa han. Ok då ska jag ha på den på middagen efter konferensen. Kommer du då? Ja, i så fall kommer jag svarade Chief Commissioner, det var inte planerat.
Middag = whiskey, drinkar och en massa olika snacks, som kycklingvingar etc. i flera timmar. När jag tror att det är dags att bryta upp kommer den riktiga middagen med typisk indisk mat som består av ris, bröd och olika starka röror som indierna blandar och äter med högerhanden. Vi västerlänningar får dock bestick.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar