onsdag 22 april 2009

ICF-konferens i Bangalore

Tisdag.
Konferens hela dagen med drygt 150 deltagare. En bil med poliser och en uniformerad kvinna med 3 stjärnor kom och hämtade mig för att vi skulle ordna med blusen till sarin som Mr Chief Comissioner lovat.

Jag höll ett föredrag om Sveriges coaching-resa och erfarenheter som de kan ha nytta av. Jag föreslog ett internationellt utbyte genom att skapa en coachring med varannan Indier och varannan svensk vilket gav applåder. Jag hade på mig en indisk dräkt och fick många komplimanger för det.


Efteråt fick jag höra av en av deltagarna att han förstod allt jag sa och väldigt lite av vad australiensarna sa, mao är det en fördel i Indien att inte prata för avancerad engelska.
Don och Karen var upptagna med intervjuer. Tydligen kommer intervjun i både nationell TV och dagstidning.

På kvällen var det party på ett hotellrum. Ingen sprit får serveras officiellt pga valet och ingen sprit fanns att handla förutom om man är Chief Commissioner. Då gick det att ordna. Tyvärr blev det missförstånd runt vem som skulle hjälpa mig att sätta på mig min sari vilket innebar att jag inte kunde ha den på mig. Mycket pinsamt när Mr Chief Commissioner gjort sig så mycket besvär. Under hela kvällen satt 6 män som är underställda Satya, i en egen ring vid sidan av oss andra utan att säga ett ord. TVn var påslagen och flera gånger kom Chief Commissioner på bild i nyhetssammanhang angående nån stor juvelstöld och säkerheten runt valet mm. och varje gång applåderade alla.

Sent på kvällen blev det ett känslosamt avsked. Jag fick en fin klocka i present. Satya åkte tillbaka till sitt valarbete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar