fredag 30 april 2010

Olika målgrupper

Torsdag.
Var på ett eftermiddagsseminarium med rubriker som lockade mig: "Ledarskap - Vetenskaplig grund eller häftiga trender?", "Ledarskap - på forskningsfronten mycket nytt.", "Att skapa effektiva team.". Tyvärr var upplägget anpassat för min motsatta personlighetsstil. På det sistnämnda föredraget var det en psykolog som presenterade ett antal OH-bilder som var klippta ur en bok. Hon gav noll exempel. Boken var skriven av en forskare för 5 år sedan.

När jag håller föredrag ägnar jag max två minuter att förklara den vetenskapliga grunden. Jag inser återigen hur olika vi är. Psykologen och jag attraherar troligen helt olika målgrupper och det är omöjligt att anpassa sig till alla. Tror dock att forskarna ska få lite mer utrymme i mina presentationer framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar