söndag 19 april 2009

Svenskar i Bangalore

Idag var det planerat en längre utflykt med övernattning, men min ICF-kollega Don Whittle missade sin transfer och kommer inte förrän sent i kväll. En oplanerad dag i Bangalore med andra ord.
Stort tack till Ralf Löbel som innan jag åkte tipsade om en svensk tjej, Linda som bor och jobbar i Bangalore. Jag ringde upp henne och blev direkt bjuden på Barbeque. Det visade sig att hon driver ett eget företag där hon säljer internationell utbildning i soft skills till indiska företag. Imponerande att klara det i denna mycket annorlunda kultur. Nya samarbetsidéer för CoachHuset dök upp direkt :-).

Linda och Mikaela.

Träffade dessutom flera andra spännande människor. Marcus Lippert är en av grundarna till Indpro som säljer IT-konsulter till svenska företag. De har 50 anställda och en IT-konsult kostar 150 kr per timme. De har flera svenska civ.ing på plats och satsar på att utbilda indierna så att de kan jobba enligt svenska modeller. Jag berättade om June (där jag är styrelseordförande) och det visade sig att de gjort försök att få in dem som kund men inte lyckats. Jag tycker konceptet verkar klockrent och ska berätta för June om mina intryck.

Marcus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar