fredag 17 april 2009

Behandlad som en prinsessa

Jag var förberedd på något extra här i Indien men de lyckas ändå överraska mig. Jag hann knappt kliva av planet förrän jag krockade med en man med mitt namn på en skylt. 20 m längre bort står två män med varsin blombukett. Min Indiske vän har skickat sin assistent MR Nagabushan och DR Reddy att hämta mig 00.10 och de har lyckats ta sig in innanför immigrationsdisken för att möta mig!


De har planerat veckan med utflykter och möten med spännande människor. Men det finns även tid för shopping. I morse blev jag eskorterad av Reka som visade mig Bangalores bästa shopping. Reka är välutbildad med en Master in Science och jobbar som stenograf (!) åt Satya. Hela dagen hade vi en bil med chaufför till förfogande. De har fantastiska färger på sina kläder och jag kunde inte låta bli att köpa två Indiska klädesdräkter, trots att jag nog aldrig kommer att få användning för dem igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar