söndag 1 november 2009

Fräcka metoder

Söndag.

-Hej, jag heter xxx. Stämmer det att du har bredband från Tele2?
-Ja.
-Du har blivit utvald i kväll för att få ett mobilt modem av oss. Det kostar bara 89 kronor per månad. Stämmer det att ditt personnummer är ....?
-Äääh, Ja.
-Bra, då startar jag inspelningen där du bekräftar ...
-Stopp! Vad är detta? Det var det fräckaste.
Jag frågar om hon verkligen fått instruktioner att vara så fräck.

-Ja. Men det är ju självklart att du ska vilja ha detta för det är ju så bra, så jag tog för givet...
Eftersom jag är från Småland vill jag inte missa ett bra erbjudande, så jag lyssnar vidare trots att jag inte gillar hennes metod.

Det slutar med att jag tackar ja till erbjudandet(!).

-Då startar jag inspelningen som fungerar som ett avtal. ....och du binder dig till 18 månader... det tillkommer en fraktkostnad på 99 kr... det tillkommer en fakturaavgift på 24 kr ... vi har rätt att sänka hastigheten om du använder mer än ...

Jag är en nöjd Tele2-kund, men detta var inte snyggt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar