onsdag 25 november 2009

Beundrad

Jonas en av ägarna till M-gruppen sa till mig att deras vision är att bli beundrade. Läckert tycker jag. Kan först tolkas som egocentriskt, men vid en andra eftertanke så är det perfekt. Det krävs något extra för att bli beundrad. Det handlar om många mjuka faktorer, att bli omtyckt för den man är, vara generös, ödmjuk, inte bara att åstadkomma stora resultat. Undrar hur världen skulle se ut om alla strävade efter att bli beundrade. Jag tror jag ska ta det till min vision också.

1 kommentar:

  1. Egocentriker - någon som tankar bilen och drar iväg.
    Egoist - någon som tankar bilen och tar med sina kompisar.

    För att attrahera andra måste du själv vara attraktiv. Du blir inte ärligt, rakt och geniunt beundrad om du inte själv är attraktiv.

    Må väl, hörs och ses!
    Kenth :-)

    SvaraRadera