torsdag 15 oktober 2009

Skör stjärna

Torsdag.
Förr höll jag föredrag och ledde kurser med stort självförtroende. Jag fick höga utvärderingar. Hade tex en tvådagarskurs för 22 elever varav 21 satte 5 i betyg men jag var grymt besviken på att jag fick en 4:a. Jag började bli kaxig och nonchalant.

Anmälde intresse till Talarforum. Höll ett seminarium för Posten i Täby på prov, förberedde mig på vägen dit och fick de sämsta utvärderingarna i Talarforums historia enligt Tom som var ansvarig. Det räckte för att få ner mitt självförtroende på botten. Jag slutade hålla föredrag, gick några värdelösa kurser och gick i träning hos en kvinna som var berätterska, präst och producent. Gjorde några nya stapplande försök med mediokert resultat.

Detta var 2003 och nu vågar jag stå på scen fullt ut igen.
Det var bra att det hände för nu har jag större respekt och jag har lärt mig mycket.

I kväll har jag fått svaret på 37 personers utvärdering av mina seminarium hos Jusek. Riktigt bra. Skönt, jag gillar ju att hålla föredrag och nu är jag på banan igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar