måndag 7 september 2009

Teknikens under

Måndag.
Idag är bredbandet nere på kontoret. Jag ringer Bredbandsbolaget. De svarar direkt, meddelar att de har störningar i våra kvarter och att de SMSar så fort de löst problemet. Wow, vilken service. Jag minns för några år sedan när jag hade Telia som leverantör. Jag skrev noteringar från varje kontakt med dem för det var så fascinerande låg service. Det tog tex. minst 40 min innan de svarade.

Runt kvarteret ligger Café 60. De har Soya-latte min nya favorit och de har gratis bredband. Jag tar min PC under armen och sätter mig där. Tack vare mitt fjärrskrivbord kan jag fortsätta precis där jag slutade. Vädret tillåter att jag sitter ute och det är bra service. Två timmar senare får jag ett SMS, går tillbaka till kontoret och jobbar vidare. Tekniken är fantastisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar