onsdag 19 augusti 2009

Väntan på jobbsökare

Onsdag.
Idag väntade närmare 1000 cochingföretag på att få brev från Arbetsförmedlingen om jobbsökare att coacha. När vi får ett brev har vi 2-3 dagar på oss att träffa en jobbsökare om vi ska följa AFs rutiner. CoachHuset erbjuder 80 platser vilket i teorin innebär att vi skulle kunna få 80 brev och snabbt behöva ordna träff med lika många jobbsökare. Jag måste erkänna att då får vi problem.

CoachHuset är fortfarande registrerat på min hemadress på Lidingö trots att vi sedan flera år flyttat in till Stockholm. Jag vill ju stödja min hemkommun.

Jag öppnar brevlådan ... men den är tom. Inte en enda. Har vi misslyckats med Tjänstedeklarationen? Du får gärna ge feedback.

Senare på kvällen får jag ett mail direkt från en jobbsökare. Skönt då är vi i alla fall på banan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar