måndag 1 juni 2009

Tick the Universe and Wait for Delivery

Måndag.
I fredags utvärderade jag en coach vilket innebär att jag själv blir coachad. Mitt ämne var: Hur ska jag få tid att studera på CoachVille? Jag fick hela utbildningspaketet ca (1000 utbildningstimmar) av Dave när han var i Stockholm och det är guld värt. Kom fram till att jag behöver en större anledning/vision så att jag prioriterar detta. Funderar på att anställa en assistent och en utmaning kunde vara att bli världens bästa chef för den jag anställer. Coachsamtalet slutade med att jag ska se vad som finns runt coachande ledarskap på CoachVille.

Måndag kväll är det CoachVille Caffeine, ett telefonmöte varje måndag 19.00* som tar upp aktuella coachingämnen. Kvällens ämne: 15 Modern Leadership Proficiencies. Det är bara att önska... I Indien myntade vi ett begrepp "Tick the Universe", dvs vi talar om vad vi vill och bockar av att det är kommuniserat till universum. Om vi tror på Law of Attraction så händer det.

* Du kan delta genom att bli Fan Member på CoachVille. Det är kostnadsfritt. Registrera dig här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar