fredag 5 juni 2009

Säljare

Fredag.
Idag är det ovanligt många säljare som har ringt. Jag är kluven till säljare. Det är lärorikt att se hur de jobbar, hur de bygger upp erbjudanden och hur de lyckas få mig att lyssna. Tyvärr är jag så nyfiken på att höra om nya smarta produkter och jag är lätt att övertala, så alltför ofta lyckas de. Ibland när jag inte har tid kan jag snäsa av en envis säljare, men det ger mig dåligt samvete. Jag är ju säljare själv och tack och lov så blir jag bra behandlad när jag ringer. En säljguru sa en gång till mig att om du inte är öppen för köp så är du inte heller öppen för sälj. Det kan ligga nåt i det.

Erika
Erika som tar hand om CoachHusets telefon stoppar de säljare hon inte tycker jag ska lägga tid på.
Erika, du är alltid positiv och glad. Jag får ofta höra från de som ringer in att du är tillmötesgående, professionell och trevlig. Du är öppen för mina önskemål och lär dig snabbt nya rutiner. Vilken tur jag har som har dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar