fredag 15 maj 2009

Var är lågkonjunkturen?

Min verklighet ser ut så här:

Regeringen satsar på coaching vilket jag ser som en bekräftelse på att coaching har fått genomslagskraft som något som verkligen fungerar. Nu är det upp till bevis alla coacher. Coacherna har i alla fall ingen lågkonjunktur.

Sweco har varit en trogen kund till CoachHuset länge. Jan på Sweco Position vittnar om att de har vuxit 50% sedan förra året. De går bättre än någonsin.

Träffade nyligen en vän som jobbar på Seniorplanering (en del av Mangold fondkommission). De går bättre än någonsin.

De snickare jag känner har fullt upp. Kan inte ta på sig mer jobb.

Vår kund Mockfjärds fönster slog försäljningsrekord i början på året.

Tittade förbi en gammal kund EKN, Exportkreditnämnden. De anställer och går bättre än någonsin.

Markus på Frontit berättar att de går bra och vill anställa flera projektledare.

Vi letar just nu efter ett bokningssystem. Mattias på MultiNet säger "Vi kan tyvärr inte leverera till er. Vi hinner inte. Vi har ingen lågkonjunktur.".

Jusek har inte haft så låg arbetslöshet bland sina medlemmar någonsin.

June vill anställa projektledare.

Civilekonomerna får många nya medlemmar just nu.

CoachHusets verksamhet gjorde sitt bästa bokslut och till MötesRum strömmar kunderna, jag ser ingen avmattning där.

Tieto har många stooora projekt i pipen.

Och jag hör ständigt nya exempel. Faktum är att jag inte hört någon berätta att det företag de jobbar på går dåligt. Däremot verkar media beskriva en helt annan verklighet. Jag väljer att fokusera på det som fungerar och har slutat läsa om eländet. Dessutom agerar jag som om det inte är lågkonjunktur tex genom att köpa kapitalvaror, så jag tror mitt synsätt gagnar en bättre konjunktur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar