onsdag 6 maj 2009

Samarbetsmöjlighet

För några år sedan träffade jag ett spännande företag för att diskutera samarbete. Det rann ut i sanden då, men idag träffade jag en representant för företaget igen, en ny kille Henrik, och nu tror jag vi är mognare. Vi kompletterar varandra perfekt. De har bra faktamaterial som kan kombineras med coaching så att materialet skapar en varaktiv utveckling hos läsaren. Tillsammans med deras produkter kan vi som coacher erbjuda ett komplett fullvärdigt alternativ till utbildningar inom ledarskap.

Henrik gav ett gott intryck och bekräftade bilden av ett seriöst och professionellt företag.

När jag var nystartad la jag alldeles för mycket tid på samarbetsdiskussioner som inte gav någonting. En lärdom är att enda chansen att få till ett bra samarbete är att bjuda på affärer. Vill jag att någon ska ge mig affärer måste jag börja med att ge. Så nu återstår att se om det dyker upp tillfällen då jag kan ge affärer till företaget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar