måndag 4 maj 2009

Planering för Indien

Måndag.
Jag ringer Linda för att få information om prisbilder och svårigheter med att sälja coachutbildning i Bangalore. Kalkylen håller, mina förväntningar är rimliga och jag kan köpa hennes tjänster till ett bra pris.

Linda har ett gästrum och erbjuder att jag kan bo där. Jag behöver även bil med chaufför, ett måste i Bangalore, kostnad 3000 kr per månad!!

Fick bra kontakt med hotellmanagern när jag var i Bangalore och ringer honom för att få konferensrumspriser. Inga problem.

Får ett mail från en av de Indiska coacherna. Han var en av de bättre talarna på konferensen, en av få certifierade coacher och vi fick bra kontakt. Han och hans kollega vill starta coachutbildning i Indien och vill samarbeta. Jag berättade om CoachVille och de vill vara med i vår satsning. Vi behöver lokala tränare för gruppträffarna vi planerat.

Kollar tider med Dave. November. Linda förbereder (bokar kundmöten) i Oktober och i November åker jag ner. Första steget i kursen genomförs första veckan i December.

Har utvecklingssamtal på skolan och Lukas får ledigt i samband med höstlovet, så jag behöver inte vara borta från honom så länge.

Så enkelt allt verkar falla på plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar